חוקרים פרטיים ניהלו חקירה תוקפנית – ונענשו ע"י ועדת משמעת

ישראל רובין No Comments on חוקרים פרטיים ניהלו חקירה תוקפנית – ונענשו ע"י ועדת משמעת

שני חוקרים פרטיים, שהועסקו על ידי חברה שחשדה בעובדת שהיא מועלת בכספים, פעלו שלא כדין ובניגוד לתקנות האתיקה כלפי הנחקרת והבליטו את עברם בשירות המדינה. וועדת המשמעת גזרה עליהם התליית רישיון על תנאי לשנה והטילה עליהם הוצאות בשל ניהול הגנה טורדנית וקנטרנית

משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת המשמעת שלפי חוק החוקרים הפרטיים, הרשיעה ביום שני שני חוקרים פרטיים, אשר חקרו עובדת של חברה מסחרית בחדר ישיבות וניהלו מולה חקירה תוקפנית. את החוקרים שכרה החברה בה מועסקת העובדת, בחשש למעילה בכספי החברה. החוקרים לא בחלו באמצעים ותוך כדי דפיקות על שולחן, הרמת קול וויכוח קולני, הם הציגו עצמם כחוקרים מטעם החברה והבליטו את עברם כחוקרים בשירות המדינה. יודגש, כי תקנות החוקרים הפרטיים העוסקות באתיקה, אוסרות על הבלטה של עברו של החוקר בשירות המדינה ואף מחייבות את החוקר הפרטי להציג עצמו כחוקר פרטי.

בסופו של דיון, שהתנהל ברובו שלא לפרוטוקול, גזרה ועדת המשמעת את דינם של החוקרים הפרטיים והטילה עליהם התליית רישיון על תנאי למשך שנה, במשך שלוש שנים, וכן הוצאות בשל ניהול של הגנה טורדנית וקנטרנית.

הרכב הוועדה כלל את כב' השופט בדימוס יהודה פרגו, ד"ר מורן נגיד ועו"ד מנחם מעיין, אשר הביעו מורת רוח מהתנהלות החוקרים הפרטיים.

בקובלנה המשמעתית שהוגשה נגד החוקרים, על ידי התובעת המשמעתית עוה"ד נוי חסון גורדון, נכתב כך: "בפעולותיהם התנהגו הנאשמים באופן שאינו הולם את המקצוע ובניגוד להוראות היסוד בתקנות האתיקה, החלות על חוקרים פרטיים, מבלי לציין כי הם חוקרים פרטיים ותוך הבלטה של תפקידיהם בעבר בשירות המדינה, תוך יצירת מצג כאילו הם חוקרים מטעם הרשויות. כל זאת בניגוד לדין". ועדת המשמעת אימצה באופן מלא את עמדת התביעה כפי שהוצגה.



0 תגובות